Subskrybuj: Posty | Komentarze

Budowanie przekazu reklamowego w sieci

Budowanie przekazu reklamowego w sieci

Tworzenie stron internetowych to dzisiaj bardzo dochodowy interes i od wielu lat firmy specjalizujące się w obsłudze potrzeb technologicznych innych przedsiębiorców nie mogą narzekać na brak zamówień. Nawet w okresie wielkiego kryzysu finansowego, wciąż nie brakowało tych podmiotów gospodarczych, które trwającą recesję i problemy konkurencji próbowały wykorzystać dla optymalizacji własnych osiągnieć. Inwestowanie w swoje zaplecze i technologie oraz podnoszenie konkurencyjności, także w Internecie, stanowi w momencie wielkiego kryzysu bardzo dobrą metodą na odpowiednie spozycjonowanie się na rynku względem konkurentów za kilka lat. Zupełnie naturalne jest bowiem w warunkach współczesnej liberalnej rynkowej konkurencji wykorzystywanie słabości rywali do powiększenia własnych aktywów – w biznesie, zwłaszcza globalnym, sentymenty są niedopuszczalne.
Tak samo naturalne jest, że koniunktura przeżywa powracające okresowo momenty recesji i wzrostów, dzięki czemu odpowiednie przeczekanie najtrudniejszych chwil na parkiecie giełdowym pozwala ostatecznie odbić się od dna, skorygować notowania i ponownie walczyć o odzyskanie swojej rynkowej pozycji. Internet ma w tym całym cyklicznym życiu rynkowym bardzo duże znaczenie, gdyż pozwala drastycznie zminimalizować koszty prowadzenia działalności, zoptymalizować zarządzanie licznymi procesami wewnątrz firmy, a dodatkowo zagwarantować odpowiednią widoczność marketingu firmowego na tle rywali, bez konieczności wydawania milionów na kampanie telewizyjne czy reklamę zewnętrzną.
Sprzedaż za pomocą Internetu nie opiera się jednak dzisiaj tylko i wyłącznie na koncepcji i funkcjonalności sklepu wirtualnego – ta jest ludziom na całym świecie zbyt dobrze znana. Najważniejsze jest ściągnięcie efektu świeżości i przyciągnięcie zainteresowania aktywnych użytkowników sieci, a o to w dzisiejszych czasach coraz trudniej. W mocno graficznych i intuicyjnych, dynamicznych mediach elektronicznych, użytkownicy reagują przede wszystkim na nietuzinkowe pomysły i oryginalne rozwiązania. Gra marketingowców z klientami coraz częściej odbywa się więc na zasadzie marketingu szeptanego – nie ma już mowy o natarczywym przekonywaniu do produktu lub oczywistym reklamowaniu danej marki. Dzisiaj to bardziej subtelna, ale masowo prowadzona kampania marketingowa polegająca na zalewaniu portali społecznościowych wpisami anonimowych użytkowników, de facto inspirowanych lub finansowanych przez takie agencje reklamowe.
Niemożność odróżnienia tego, co jest realnym komentarzem i opinią obiektywnego użytkownika o danym produkcie lub firmie, otwiera przekazowi reklamowemu prostą drogę do milionów użytkowników ufających w prawdziwość czytanych komentarzy. Skuteczność sprzedaży w sieci rośnie tym bardziej, im więcej nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych są w ten sposób w stanie wykorzystać programiści i marketingowcy danej agencji. Istnieją dziesiątki portali i popularnych serwisów społecznościowych czy aplikacji mobilnych, z których każda rządzi się zupełnie innymi zasadami – dla każdego z nich opracować należy nieco inne metody publikacji, dopasować język i strategię do bazy użytkowników i panujących aktualnie w komunikacji sieciowej trendów.