Subskrybuj: Posty | Komentarze

Daj się znaleźć w sieci – jak rozkręcić sklep internetowy

Daj się znaleźć w sieci – jak rozkręcić sklep internetowy

Wiele osób marzy o tym aby posiadać swój własny biznes. Niektórzy decydują się na zakładanie restauracji, hoteli, stacji paliw. Jednak co raz więcej osób zamierza otworzyć swój własny sklep internetowy. Co należy zrobić aby klienci chcieli kupować produkty w naszym własnym ,,shopie on-line”? Warto zastosować do kilku sprawdzonych praktyk.

Twoja strona główna powinna być czytelna oraz funkcjonalna. Jeśli wizualnie nie zainteresujesz potencjalnego klienta to nie masz co liczyć na to, że będzie chciał do Ciebie wrócić w celu kupienia jakiegoś innego produktu. Biznes w sklepie internetowym nie polega na tym aby ruch na stronie www był bardzo duży, lepiej jest mieć więcej kupujących.

Staraj się doprowadzić do tego aby twoja wyszukiwarka próbowała Cię znaleźć. Możesz zainteresować się ofertą firm pozycjonujących, które mają za zadanie wznieść Cię na jak najwyższe wyniki wyszukiwania ale także na to abyś sam spróbował odpowiednich technik. Zastanów się nad tym jakie słowa kluczowe i frazy będą odpowiadać za twoją udaną reklamę w sieci.

Media społecznościowe to ostatnio numer jeden wśród reklamy w Internecie. To na pewno bardzo ważne narzędzie marketingowe. Na portalach typu social media bez żadnych większych przeszkód możesz zaprezentować swoje – ciekawe artykuły, materiały, linki, wpisy a także video. Poprzez swoją aktywność na fan pagu możesz pokazać swojemu klientowi, że się interesujesz Internautami, którzy Cię odwiedzają.

Staraj się we właściwy sposób udzielać na blogach branżowych lub forach dyskusyjnych. Chodzi o to abyś zakładał konto na każdej stronie i toczył dyskusję? NIE! Tym razem zdecyduj się na wybór for maksymalnie 3 lub 5. Staraj tam się udzielać w roli prawdziwego eksperta. W międzyczasie, możesz jednocześnie promować swój sklep internetowy.

Wiele właścicieli swoich sklepów on-line nie zamierzają otwierać bloga firmowego. Jednak to myślenie jest błędne. Prowadząc sklep z odżywkami zdecyduj się na to aby pisać o interesujących dla klientów tematach – w tym przypadku zdecyduj się na tworzenie artykułów dotyczących suplementacji, prawidłowego treningu. Czy to Ci coś może dać? Na pewno, tak. Wszyscy klienci docenią to, że pomimo sprzedaży swoich produktów również starasz się aktywnie uczestniczyć w pisaniu bloga firmowego.

Chcesz aby twój klient był na bieżąco z twoimi wszystkimi promocjami, zniżkami lub nową kolekcja? Postanów skorzystać z mocy e-mail marketing. To także bardzo korzystna opcja dla wszystkich osób, którzy nie chcą zapomnieć o swoich wszystkich klientach. Staraj się regularnie powiększać swoją bazę klientów. To na pewno może zwiększać twoje obroty miesięczne, oraz roczne.

Pamiętaj o swoich stałych klientach. Co będzie skuteczną praktyką? Okaż serce i staraj wynagradzać tych najbardziej aktywnych kuponami rabatowymi. Jeśli widzisz, że jakiś Internauta wykonuję u Ciebie często zakupy to postaraj się to w jakiś sposób docenić. Należy czasem zainteresować kupującego jakimś specjalnym kuponem ze zniżką.

Czy twój adres e-mail firmowy jest dopracowany do perfekcji? Nie zapominaj o tym aby dodać do swojej sygnaturki w podpisie elektronicznym odnośnika do promocji, oraz strony www sklepu. To w jakiś sposób może zwiększać grono twoich kupujących.

Twoja strona główna nie może być nudna. Zdecyduj się na to aby na niej dodać kilka interesujących odnośników. W tym przypadku najważniejsze jest to aby zainteresować Internautę. Co należy w tej sytuacji wykonać? Na pewno do dobrych praktyk należy zaliczyć to aby na stronie głównej pojawił się odnośnik jako np. „Top kupowanych produktów” a także ,,Aktualne promocje”.

Swojego klienta traktuj z należytą przyjemnością. Zdecyduj się na to aby zadbać o swoją obsługę posprzedażową. Możesz wysłać prywatną wiadomość do swojego klienta, który już jakiś okres czasu użytkuję produkt z twojej strony głównej. Na pewno twoje zachowanie będzie świadczyć o tym, że pamiętasz o swoich kupujących przed jak i po sprzedaży.

Zależy Ci na tym aby twoja firma została przedstawiona w sposób rzetelny i prawdziwy? Zdecyduj się na to aby w odnośniku ,,O firmie” umieścić krótką informację dotyczącą pracowników w twoim sklepie internetowym. Oprócz tego możesz także zdecydować się na to aby wstawić wcześniej wykonane zdjęcia tych wszystkich osób, które pracują u Ciebie w sklepie internetowym. Czy to jest konieczne? Nie do końca ale jednak klient widząc wszystkich pracowników firmy będzie wyciągać faktycznie wnioski o tym, że firma nie a nic do ukrycia i można jej z pełną świadomość jej zaufać.